Més de la meitat dels calellencs ja han rebut la primera dosi de la vacuna

La vacunació es porta a terme a la Fàbrica Llobet, convertit en un punt de vacunació massiva. (Foto: @CorpoSalutMS)

  • Un 53% dels calellencs han rebut, almenys, la primera dosi de la vacuna. Les dades epidemiològiques de Calella han baixat, malgrat pugen les de Catalunya com a conseqüència de la variant delta.

2021-06-27T10:12:41+01:0027/06/2021|

La campanya de vacunació contra la COVID-19 no té aturador. Més de la meitat dels calellencs ja porten, com a mínim, la primera dosi de la vacuna. En concret són 10.205 les persones que han rebut una dosi, el que es tradueix en un 53% de la població.

La gran majoria han rebut Pfizer (7.508 persones), seguida a molta distància d’AstraZeneca (1.887), Moderna (591) i Janssen (219).

La segona dosi l’han rebut 5.983 persones. Sumant les persones a les quals se’ls ha administrat Janssen, que és monodosi, són 6.202 els calellencs que tenen la pauta completa. És a dir, un 32% de la població.

L’índex de risc de brot baixa a Calella

Si fa pocs dies la nostra ciutat tornava a marcar més de 100 punts d’índex de risc de brot, actualment se situa als 70,50 punts, considerant-se mitjà. La taxa de reproducció de l’epidèmia no creix, ja que és del 0,79, per sota de l’1.

Encara es continuen detectant casos de coronavirus entre la població. En els últims 7 dies s’han diagnosticat 10 positius, xifra que es duplica si tenim en compte els últims 14 dies.

La variant delta, una amenaça ja present

Segons les últimes dades, el 32% dels casos de COVID-19 a Catalunya serien de la variant delta, que s’espera que sigui la predominant en les pròximes setmanes. “La vacunació no evita que t’infectis”, alerta el cap del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol, Bonaventura Clotet, en declaracions a TV3.

Malgrat s’han detectat molts casos en persones que han rebut les dues dosis, la vacuna fa que passin la malaltia de forma lleu. Això no evita que es pugui transmetre el virus a la gent del nostre entorn.

No obstant, el col·lectiu que més s’està contagiant actualment és el dels joves. Salut ha detectat un augment dels casos en persones d’entre 15 i 29 anys, que és la franja que encara no està vacunada i de les més actives socialment. En bona part, aquests contagis es deuen a la variant delta.

Fa més d’una setmana que les dades epidemiològiques van creixent, el que ha posat en alerta a les autoritats sanitàries. Això no s’ha traduït, pel moment, en un augment dels ingressos hospitalaris.

Comparteix el contingut!

Go to Top