Les agències de viatge calellenques assessoren pels tràmits covid

El passaport covid serveix per viatjar per la Unió Europea acreditant tenir posades les vacunes

  • La gent que vol anar de viatge està confiant en les agències per rebre tota la informació relativa a la COVID-19 al seu lloc de destí. Els joves s’atreveixen a fer viatges de llarga distància mentre que les famílies prefereixen quedar-se a les illes. Els més grans esperen a finals d’any per reservar els seus viatges amb l’Imserso.

2021-07-08T12:43:38+01:0008/07/2021|

Les agències de viatges calellenques comencen a aixecar cap. La quantitat de reserves no té res a veure amb les que hi havia abans de la pandèmia, quan a l’estiu els viatges eren molt buscats, però és millor que l’any passat, un any que va ser crític pel sector.

Les reserves venen dels clients que tenen de forma assídua cada temporada, però també de clients nous que busquen la seguretat de contractar viatges amb professionals per no trobar-se amb problemes. En els viatges que són dins de la mateixa comunitat autònoma, en els que es desplacen amb cotxe, la gent reserva directament a l’establiment. Però a l’hora de sortir de l’autonomia o del país, volen estar ben informats de tots els aspectes relatius amb el seu lloc de vacances.

Des de Viatges Tauro expliquen que estan fent, sobretot, d’assessors: la pandèmia fa que els països prenguin mesures i les modifiquin molt sovint, i els viatgers busquen en les agències de viatges la informació relativa al país que volen visitar. Per exemple, si és necessari presentar una PCR per entrar o alguna documentació especial, com el passaport covid. “La COVID-19 el que ha fet és que es valori més la funció d’assessorament. Hi ha gent que no viatjava mai amb agència de viatges i ara ho fa perquè vol seguretat. Nosaltres tenim accés a les condicions que té cada país i podem dir si és recomanable viatjar o no”, exposen des de Viatges Tauro.

Per franges d’edat hi ha diferències en el tipus de viatges que trien. La gent jove és més atrevida i decideix fer viatges internacionals, fins i tot a altres continents. Ho ha constatat Adunna Tours, una agència especialitzada en rutes internacionals, que afirma que “els joves són els que més s’aventuren a fer llargues distàncies, sobretot els que tenen de 30 a 40 anys”.

En canvi, la gent de mitjana edat i les famílies escullen fer vacances de proximitat, especialment a les illes, tant les Balears com les Canàries, segons Kailua viatges: “hi ha gent que té més por i d’altres que menys, però anem fent. Balears i Canàries és el que més surt, perquè està a prop. També busquen el sud”.

Els col·lectius d’edats més avançades estan esperant el mes d’octubre, quan es preveu que retornin els viatges amb l’Imserso. Ara tot just s’ha obert el tràmit per inscriure’s.

Un altre aspecte amb el que s’estan trobant és que els viatgers estan contractant assegurances per si són positius a l’hora d’anar de vacances o per si hi ha una situació de risc al territori on van.

Les agències que també treballen amb estrangers que volen visitar la nostra zona, com és el cas de Viatges Tauro, es troben que estan cancel·lant les reserves. Un fet que pateixen tant agències com hotelers, que viuen com els clients anul·len a l’últim moment.

Comparteix el contingut!

Go to Top