Els centres educatius calellencs encaren les eleccions dels consells escolars

Entrada de l'institut Bisbe Sivilla, un dels centres que renovaran el seu consell escolar

  • La setmana vinent es faran les votacions per cada col·lectiu que forma part del consell escolar, un òrgan que participa en les decisions importants de cada centre.

2021-11-16T20:28:16+01:0016/11/2021|

Els centres educatius calellencs estan en ple procés d’eleccions: les dels seus consells escolars, l’òrgan de participació en les decisions importants de cada escola. Formen part del consell escolar tots els col·lectius de la comunitat educativa: el director o directora, el professorat, alumnes, personal d’administració i serveis, famílies i un representant de l’Ajuntament.

El consell escolar aprova el projecte educatiu del centre, les memòries, les sortides, els imports de les matrícules, el pressupost del centre… També participa en l’elecció del director en el cas dels centres públics.

En funció de la quantitat d’alumnes que tenen els centres i del número de línies, hi ha més o menys membres. En el cas del Bisbe Sivilla, l’institut públic de la ciutat, són 21 integrants. La seva directora, Eva Sánchez, explica que el seu consell escolar el formen 7 professors, el cap d’estudis, el secretari, 4 alumnes, 3 familiars, un representant de l’Ajuntament, un altre de l’AMPA i un altre del personal d’administració i serveis, a més d’ella en qualitat de directora.

Les votacions es faran durant la setmana que ve, del dilluns 22 al divendres 26 de novembre, cada dia per un col·lectiu diferent. Els candidats es presenten de forma individual i s’escull personalment a cada persona. En el cas del Bisbe, s’han pogut presentar fins avui i demà faran públics els noms per tal de donar temps a decidir a qui es vota. La directora afirma que “funciona com qualsevol eleccions: ja hem constituït les meses, amb el president, els vocals, un secretari i la gent que vol votar va passant i votant”. Aquest any, però, amb una particularitat a causa de la crisi sanitària: “normalment les fèiem a la biblioteca, però això voldria dir anar-nos movent per l’institut i que hi hauria aglomeracions. Llavors hi ha la opció de fer que la mesa vagi classe per classe i nosaltres hem optat per aquesta possibilitat”. De fet, les eleccions s’haurien d’haver fet l’any passat, però a causa de la pandèmia es van posposar.

En el cas dels alumnes, es poden presentar des de primer d’ESO fins al darrer de Batxillerat i cicles formatius, l’únic requisit és no haver tingut cap expedient disciplinari en els últims dos anys.

Els nous representants tindran temps de prendre possessió del càrrec fins el 20 de desembre, data límit per constituir els nous consells. Els membres són escollits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys.

Comparteix el contingut!

Go to Top