Arrenca la vacunació de la quarta dosi contra la COVID-19

  • La campanya de vacunació de la COVID-19 coincideix amb la de la grip, com ja va passar amb la tercera dosi

  • Els infants d'11 i 12 anys també comencen a rebre la vacuna contra el virus del papil·loma humà

2022-09-25T18:01:54+01:0025/09/2022|

El Departament de Salut posa en marxa demà la vacunació de la quarta dosi contra la COVID-19 als majors de 80 anys i persones de residències de gent gran. Igual que va passar amb la tercera dosi, coincideix amb la vacuna de la grip, pel que la gent gran podrà rebre dues punxades en el mateix moment per fer front a dos virus diferents.

Fins ara, només eren les persones considerades d’alt risc, és a dir, les més vulnerables, les que podien rebre la dosi de reforç, com són les persones amb càncer, amb VIH, amb síndrome de Down, immunodeprimides o que han rebut un trasplantament. També les que tinguessin un viatge internacional.

La campanya de vacunació de la quarta dosi es farà igual que les anteriors, ampliant de forma progressiva les franges d’edat, de moment fins als majors de 60 i al personal sanitari i sociosanitari, que són els col·lectius avalats per la Comissió de Salut Pública. El conseller de Salut, Josep Maria Argimon, ha assegurat que els menors d’edat no rebran la punxada de reforç.

A Calella, les campanyes més massives s’han fet a espais grans, com la Fàbrica Llobet o l’Espai Mercat. Actualment, degut a la poca afluència de gent que ha de rebre la vacuna, s’administra des del CAP de Calella. Tot i així, és probable que torni a habilitar-se un altre emplaçament quan es comenci a posar de forma generalitzada.

Els infants d’11 i 12 anys reben la vacuna contra el papil·loma

De forma paral·lela, el col·lectiu de nens i nenes d’11 i 12 anys també rebran en breu una vacuna. No serà la de la COVID-19, sinó contra un altre virus: la del papil·loma humà, que es caracteritza per infectar la pell i les mucoses. Els més greus poden arribar a provocar càncer de coll uterí, de vulva, de penis, de vagina, d’anus o d’orofaringe.

Va ser aquest mateix mes de maig quan Salut va decidir que els nois també l’havien de rebre; fins ara, només s’administrava a les noies. El CAP es coordina amb les escoles per tal de desplaçar-se al centre i fer la punxada a tots els alumnes en un sol dia. Els infants han de portar el llibre de vacunes i l’autorització dels pares per poder rebre el vaccí.

La immunització contra el virus del papil·loma humà consta de dues dosis, la segona s’administra 6 mesos després.

Comparteix el contingut!

Go to Top