Nou pla d’ajudes per rebaixar la factura elèctrica a les famílies vulnerables

  • El govern espanyol crearà una tarifa regulada per calderes comunitàries

  • També reforçarà els descomptes per famílies amb pocs ingressos

2022-10-13T18:34:31+01:0013/10/2022|

Davant d’una factura elèctrica que no para de pujar, el president espanyol, Pedro Sánchez, ha anunciat un nou paquet d’ajudes que el govern afirma que permetrà reduir el preu de les factures al 40% de les llars.

Entre aquestes mesures hi ha la creació d’una nova tarifa regulada per les comunitats de veïns que disposen de calderes centralitzades de gas natural. Es preveu que s’allargui fins a finals de l’any que ve i reduirà a la meitat la factura d’1,7 milions de llars, segons els càlculs del govern espanyol.

Les famílies que disposen del bo social elèctric, un descompte a la factura elèctrica, s’ampliarà fins al 65% per les persones vulnerables i arribarà al 80% pels consumidors amb vulnerabilitat seriosa.

També s’augmentarà l’ajuda del bo social tèrmic, destinat també als més vulnerables però en aquest cas per l’ús de la calefacció i de l’aigua calenta o la cuina. El pressupost pujarà fins als 375 euros d’import màxim anual i als 50 euros com a pressupost mínim.

El govern espanyol també crearà una nova categoria de consumidors, també per llars amb ingressos reduïts, que podran obtenir un descompte d’un 40% en les factures. Es calcula que beneficiarà 1,5 milions de famílies.

Per fer front a totes aquestes mesures el govern espanyol mobilitzarà 3.000 milions d’euros amb els que esperen reduir la factura energètica del 40% de les llars de l’Estat.

Comparteix el contingut!

Go to Top