Els sindicats han cancel·lat les aturades després d’arribar a un acord amb la companyia ferroviària
Desconvocada la vaga a Renfe per Tots Sants
La vaga de trens convocada pel 28 d’octubre, inici del pont de Tots Sants, i pels dies 7 i 11 de novembre ha quedat desconvocada. Els sindicats CCOO, UGT i el Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (Semaf) han arribat a un acord amb Renfe que els ha resultat prou satisfactori per aturar, temporalment, la seva lluita a l’espera de com avancen les negociacions però amb alguns compromisos per part de l’empresa pública de transports.
D’una banda, han aconseguit una reducció de la jornada laboral a 35 hores setmanals i han arrencat el compromís a Renfe per signar un nou conveni col·lectiu que inclogui pujades salarials d’un 3,5%. També analitzarà alguns col·lectius “tradicionalment oblidats” com són els supervisors d’estacions i trens o el personal d’administració i gestió.
Una altra de les demandes dels sindicats era la falta de personal, pel que Renfe estudiarà la incorporació de més treballadors a través d’oposicions evitant externalitzacions. Segons els representants dels treballadors, la companyia ferroviària prorrogarà les contractacions temporals que es van generar pels abonaments gratuïts i es contractarà a mig miler de persones.
Renfe també contemplarà la creació de la figura del maquinista instructor per agilitzar els processos de formació en conducció i estudiarà implementar una carrera professional per als centres de gestió per tal de fidelitzar i incentivar el personal.
La vaga estava convocada pel 28 d’octubre durant tot el dia i també aturades parcials pel 7 i l’11 de novembre, de 6h a 9h i de 18h a 20h, les hores punta. Aquest tipus de vagues generen habitualment un caos important en la mobilitat, que pateixen els usuaris que es dirigeixen a treballar o a estudiar.