Gestaigua retira la denúncia contra el topall del gas

Gestaigua té les oficines al carrer Bruguera,a tocar de l'església

  • El Consell d’Administració, de majoria pública, ha forçat la retirada del contenciós contra el topall del gas que Gestaigua havia interposat seguint les ordres de Sorea i el seu grup empresarial per interessos privats.

2022-11-29T14:07:56+01:0029/11/2022|

L’empresa municipal de l’aigua de Calella, Gestaigua, ha retirat el recurs contenciós-administratiu que havia interposat contra l’ordre espanyola que limita el preu del gas. El Consell d’Administració de la mercantil, formada en un 51% per l’Ajuntament i en un 49% per Sorea, ha forçat la retirada per “anar contra l’interès de la majoria de les famílies de Calella”, ha afirmat un dels consellers i regidor de Calella en Comú, Sebastià Tejada.

La denúncia anava contra la mesura que havia establert el govern espanyol amb l’objectiu d’evitar les pujades al preu de la llum que la ciutadania porta patint des de fa més d’un any. Una mesura que, aparentment, no afectava a Gestaigua en dedicar-se a gestionar els processos relacionats amb el cicle de l’aigua i no de la llum. Però és la part privada de la companyia calellenca la que surt perjudicada amb el topall al gas, concretament Veolia, una de les multinacionals vinculada a través del mateix grup d’empreses i encarregada de la generació i distribució elèctrica a Espanya.

Sorea, l’empresa que té el 49% de Gestaigua, és propietat d’Agbar, que al mateix temps pertany al grup francès Suez. Fa uns mesos, Suez va adquirir gairebé la totalitat de les accions de Veolia, una multinacional propietària d’empreses de generació i distribució elèctrica a Espanya que es veu perjudicada pel topall al gas.

Aquest compromís empresarial ha portat a diverses mercantils relacionades a presentar la mateixa denúncia davant l’Audiència Nacional de Madrid com a forma de pressió al govern espanyol a través d’un front comú. De fet, és Agbar (el grup del qual forma part Sorea) qui s’ha encarregat tant dels costos de redacció com de tramitació del contenciós, pel que en un principi no hauria de tenir repercussions en els comptes de Gestaigua.

Els consellers de Calella en Comú i ERC havien demanat formalment la retirada del contenciós perquè “perjudica els interessos de Gestaigua” i, al mateix temps, de la ciutadania. Els debats sobre aquesta qüestió s’han mantingut de forma privada en les reunions del Consell d’Administració i no s’han exposat els motius pels quals el regidor de Junts per Calella-PDeCAT, Albert Torrent, com a conseller delegat de Gestaigua, havia signat el contenciós, juntament a Emili Giralt, també com a conseller delegat de Gestaigua i, a més, conseller delegat de Sorea.

Comparteix el contingut!

Go to Top