Últims dies per enviar les creacions literàries als Jocs Florals

  • El certamen literari commemora enguany el 75è aniversari de la mort del filòleg Pompeu Fabra

2023-02-20T07:42:21+01:0020/02/2023|

Els Amics de la Poesia mantenen viva la flama de la poesia i la prosa organitzant, un any més, els Jocs Florals. Aquest divendres, 24 de febrer, és l’últim dia per enviar els treballs per participar al concurs literari més antic de la nostra ciutat, que enguany arriba a la 41a edició.

La gala se celebrarà el diumenge 26 de març a les 12h a l’església de l’Escola Pia del carrer Sant Pere, on es commemorarà el 75è aniversari de la mort del filòleg Pompeu Fabra, pare de les normes ortogràfiques de la llengua catalana (1913),de la gramàtica (1918) i del diccionari (1932).

Els tres premis principals són la Flor Natural, dedicada al millor poema que canti a l’amor; l’Englantina, pel millor poema que enalteixi la terra, els costums i les tradicions; i la Viola, que s’entregarà al millor poema inspirat en els valors espirituals i ètics. També hi haurà el premi Maria Cardona al millor poema que s’inspiri en la bellesa de les roses; i el guardó Concepció Organ pel millor poema que enalteixi l’esperança.

El premi juvenil La Llopa es donarà al millor poema de tema lliure per a autors de fins a 20 anys i el premi Germanes Saula Palomer a la millor prosa poètica de tema lliure, també per a autors de fins a 20 anys. Per últim, premi Francesc Grau a la millor prosa poètica de tema lliure, sense limitació d’edat.

Els treballs es poden enviar en format digital a amicsdelapoesia@hotmail.com o per correu postal al carrer Sant Pere, 36 1r 1a. El jurat que debatrà la seva qualitat el formen tres persones vinculades amb Calella: el filòleg, professor i dramaturg Joan Gallart; la filòloga, professora i rapsoda, Marta Juanhuix; i la filòloga, poetessa i professora Imma Zapata. El discurs del Mantenidor el farà el filòleg, escriptor i professor universitari Joan Santanach.

Comparteix el contingut!

Go to Top