El Nadal en miniatura: on veure els pessebres i diorames de Calella
El diorama de Playmobil de l'Ajuntament és el més cridaner pels infants. (Foto: CalellaCOM)
Aquest dissabte s’han inaugurat tres pessebres ja habituals a Calella. Un, el més tradicional, a l’església; un amb un paisatge ben calellenc al Centre Parroquial i el diorama de Playmobil inspirat en els contes.
El de Playmobil de l’Ajuntament és un dels més innovadors, tot i que ja fa cinc anys que en Jordi Comas, Click Culé a Instagram, el munta. Enguany surt d’un llibre obert i mostra diverses escenes de contes, a més de tenir detalls calellencs com els Geganters de Calella, que aquest any celebren el 90è aniversari; els Udols de Foc; el cartell de l’associació de comerciants Calella Comerç i Empresa; i la Banyada Nadalenca. Compta amb un joc de preguntes per fer en família a través del mòbil. Destaca més a la nit, ja que s’il·lumina i té mecanismes que mou alguns elements com la nòria o en Peter Pan perseguit pel Capità Garfi. Es pot veure fins el 6 de gener.
Al Centre Parroquial hi ha un pessebre fet per l’Associació de Pessebristes de Calella amb un toc calellenc: el naixement no passa a Betlem, sinó al passeig Manuel Puigvert, amb la balustrada de fons. No hi falten els àngels, el gos caganer, el rabadà, el mal i el consumisme. Es pot veure en qualsevol moment del dia, ja que està a l’aparador que dona al carrer Jovara, fins el 2 de febrer.


El pessebre de la ciutat s’ubica cada any al portal gran de l’Església de Santa Maria i Sant Nicolau, també elaborat per l’Associació de Pessebristes de Calella. És el més tradicional, amb en Banyeta amagat per tal de passar-se una bona estona contemplant-lo per trobar-lo. Al costat hi ha una televisió on es poden veure fotografies de pessebres dels habitatges de Calella. La inauguració ha comptat amb la cantada de nadales del Cor Essència de l’Aula de Música Can Llobet. Es pot visitar cada dia de 8h a 20h fins el 2 de gener.


El que encara queda per inaugurar és la 35a exposició de pessebres i diorames al Casal l’Amistat, també organitzada per l’Associació de Pessebristes de Calella amb la col·laboració de veïns i veïnes de Calella que els munten. Els dies feiners es poden veure de 18h a 20h fins el 5 de gener.