Dues menors calellenques cauen dins d’un pou de sis metres a Santa Susanna

  • Una d’elles va poder sortir escalant per les parets i l’altra va haver de ser rescatada pels Bombers; tot i l’ensurt i l’estat de shock, les dues es troben bé

  • Les dues amigues havien sortit a passejar els gossos i van seure sobre la construcció sense imaginar-se que el cobriment cediria

La coberta de totxana va cedir i les noies van caure al buit al pou

2026-02-09T15:27:18+01:0009/02/2026|

Ensurt majúscul el que van viure aquest diumenge a la tarda dues noies menors d’edat veïnes de Calella després de caure dins d’un pou de sis metres de fondària a Santa Susanna. Afortunadament, una d’elles va poder sortir escalant per les parets i demanar ajuda per la seva amiga, que va caure més avall, sota l’aigua.

La coberta del pou va cedir

Els fets van ocórrer aquest diumenge a primera hora de la tarda, en un pou situat en un camí a la zona de camps que es troba entre l’estació de tren i el centre comercial de Santa Susanna.

Les noies, dues amigues de 16 i 17 anys, havien sortit a passejar els gossos i es van asseure sobre la construcció, un pou parcialment tapat amb totxana. En aquell moment, la coberta va cedir i totes dues van caure a l’interior. Es tracta d’una zona que ja coneixien i on havien estat altres vegades. “Mai havia passat res”, afirma la Yessica. Aquesta vegada, però, el material es va trencar i van acabar totes dues dins del pou, que es va estrenyent a mesura que baixa.

La Yessica va poder quedar-se a mitja altura, i gairebé sense saber com, va aconseguir escalar uns tres metres fins a sortir a l’exterior. La seva amiga, en canvi, va caure fins al fons, quedant sota l’aigua.

Un cop fora, la Yessica va intentar localitzar-la, però durant uns segons no la veia. “En el primer moment que jo vaig sortir i estava buscant-la, no la trobava perquè s’havia enfonsat una mica amb l’aigua. Em vaig espantar moltíssim perquè pensava que s’havia ofegat”, relata.

Ferides i cops lleus, però en estat de shock

La jove que havia caigut fins al fons del pou va ser traslladada a l’Hospital de Mataró i ja ha rebut l’alta. Presentava un trau al llavi, un altre al lateral del front i molèsties al canell.

La Yessica, per la seva banda, va patir una rascada al braç, diversos blaus i un cop al maluc. Tot i que les ferides són lleus, reconeix que l’impacte emocional ha estat important. “Aquesta nit gairebé no he pogut dormir. Cada vegada que tancava els ulls tornava a viure el mateix”, explica.

Ajuda dels vianants

Diverses persones que passaven pel camí s’aturaven per ajudar-les. Un home fins i tot va baixar uns metres dins del pou per parlar amb la menor atrapada i mirar de tranquil·litzar-la. Tot i això, va optar per no treure-la pel seu compte, ja que l’estructura estava molt deteriorada.

També una dona i la seva filla van col·laborar buscant la localització exacta de l’incident per comunicar-la als cossos d’emergències, que van arribar en un quart d’hora amb l’equip de rescat per socórrer la jove.

Demanen senyalitzar la zona

Aquest dilluns al matí, les famílies de les menors han anat a comissaria per denunciar els fets, ja que el pou es troba en una zona de pas, i no hi havia cap tanca ni cap senyalització que alertés del perill. “Si no haguéssim estat nosaltres, podria haver estat un nen, una persona gran… podria haver estat molt pitjor”, lamenta la jove.

Comparteix el contingut!

Go to Top