El festival hauria costat als calellencs al voltant de 55 mil euros
7.500 persones assisteixen als concerts d’estiu del NEC
El festival NEC d'aquest ha acollit grups i cantants com Judit Neddermann i Kiko Veneno (Foto: @calellanec)
El festival Nits d’Estiu de Calella (NEC) tanca una nova edició amb un total de 7.500 assistents, una xifra rècord segons el consistori, que hauria crescut un 7% respecte a l’any passat i fins a un 57,1% si es compara amb les de 2024.
S’han exhaurit totes les entrades en 14 dels 18 concerts i el 60,5% del públic ha vingut d’altres municipis, unes dades que en conjunt, aporten una valoració positiva del festival. Aquest any ha tingut, com a novetats, dos vesprejos i diferents propostes gastronòmiques d’establiments calellencs.
L’Ajuntament de Calella ha destinat 213.375 euros al NEC, dels quals 18 mil euros són per la producció del festival, que ha anat a càrrec de l’Associació Catalana per a la Promoció de Joves Artístes i Músics, i la resta, uns 195 mil, pel conjunt d’artistes.. El consistori va preveure recaptar 198.424 euros amb el festival. L’Ajuntament, però, afirma desconèixer el retorn econòmic de la venta d’entrades i assenyala que “no han fet aquest estudi”.
Ara toca fer sumes. Els preus que s’han mogut aquest any varien en funció del concert. Els més cars, els de Sau, Blaumut, Los Toreros Muertos i la Cabra Mecánica, tenien un preu especial de 25 euros a les 200 primeres entrades i de 30 euros per la resta. Les entrades més barates que es podien trobar eren de 12 euros per a residents de Calella de fins a 29 anys, i de 22 o 26 euros en funció de si es demanava entrada amb seient o sense. Fent una estimació conservadora, la mitjana de preu per entrada seria d’uns 21,10 euros. Multiplicant aquesta quantitat pels 7.500 assistents, sumaria un total de 158.250 euros. Amb aquesta estimació, el cost del NEC hauria estat de 55.125 euros.