La policia investiga ara si el segrest està relacionat amb la resta de casos i no s'han donat més detalls perquè l'incident està sota secret d'investigació
Localitzat l’home segrestat als Codina: els Mossos mantenen en secret la investigació
Els veïns dels Codina continuen amb por i amb incredulitat que es produís el succés a la porta de casa (Foto: CalellaCOM)
Els Mossos d’Esquadra han trobat l’home que van segrestar la nit de diumenge al carrer Puig de Popa, als Codina. De moment no s’han donat més detalls de l’estat de la víctima ni on ha estat localitzada, ja que el jutge que porta el cas ha decretat el secret d’investigació.
Per ara només se sap que el segrest es va produir cap a dos quarts de deu del vespre de la mà d’un grup d’encaputxats, que va treure l’home del seu vehicle i el va introduir al maleter d’un 4×4, de la marca Land Rover. Un testimoni va alertar la policia i els agents van localitzar el vehicle de la víctima, que havia quedat obert al mig del carrer amb uns 200 euros a l’interior.
Investigació oberta
Ara per ara, els Mossos estan investigant si el segrest està relacionat amb la resta de detencions il·legals que s’han produït a Catalunya en els darrers dies.
Amb el cas de Calella, ja són quatre els segrestos que s’han produït aquest mes. Un va ser a l’altura de Vilanova del Vallès, on un grup de persones que es feien passar per policies va fer sortir un home del seu vehicle i se’l van endur. La víctima va ser localitzada poques hores després, ferida. A Gavà, un motorista va ser tirotejat i posteriorment introduït al maleter d’un vehicle, on els autors del delicte el van abandonar més tard a Sabadell. En un altre cas, a Barcelona, un home va ser segrestat i posteriorment abandonat a Salt, a uns 100 quilòmetres de distància.
Segons les dades aportades en la investigació dels casos, aquest tipus de fets estarien vinculats majoritàriament amb el crim organitzat i el narcotràfic. Una de les línies que s’investiguen és que els segrestos s’utilitzin per saldar deutes, passar comptes o recuperar droga. De fet, en cap dels casos s’ha demanat un rescat, fet que dona força a aquesta teoria, i les víctimes no acostumen a col·laborar.