L’Ajuntament tala dos arbres de la zona del Far per instal·lar una estació meteorològica
Els dos arbres talats estaven situats en una propietat privada a la zona del Far
L’Ajuntament ha talat dos arbres de més de 50 anys d’edat situats en una propietat privada a la zona del Far. L’objectiu és ubicar en aquest indret una estació meteorològica del Consell Comarcal del Maresme (CCM). Calella en Comú ha denunciat la tala d'arbres sans.
Es tracta d’una espècie de pi pinyoner i d’una altra de pi blanc. Calella en Comú ha denunciat la tala d’aquests arbres, que es trobaven en bon estat, sense comunicar-ho al Departament d’Agricultura.
L’Ajuntament argumenta que ha dut a terme els treballs amb l’autorització del propietari de la parcel·la. Per la seva banda, el CCM dona suport al consistori assegurant que l’estació meteorològica és necessària per la lluita contra el canvi climàtic i de cara a possibles reclamacions a asseguradores en cas de desastre meteorològic. Des de Calella en Comú posen en dubte que la lluita contra el canvi climàtic passi per talar arbres en bon estat.
Es van valorar tres espais per instal·lar l’estació meteorològica: el dipòsit del Parc Dalmau, que es va descartar per la massa d’arbres, la zona de les Torretes i el Far, que finalment ha estat l’escollida. No s’han proposat altres espais que podrien ser compatibles com La Muntanyeta o espais annexes al Club Nàutic.
El Consell Comarcal del Maresme va crear al novembre de 1994 el servei de meteorologia de la comarca, anomenat Meteomar. El seu objectiu és alertar als municipis de la comarca davant de situacions de risc com rierades, temporals de vent i marítims i de fred i neu. Té 13 estacions automàtiques repartides pel Maresme. El CCM justifica l’ús d’aquestes estacions meteorològiques per gestionar el telecontrol de les estacions de bombament d’aigües residual.
Calella disposa d’una estació meteorològica particular ubicada al carrer Jovara i visible a Meteoclimàtic.