El Maresme se salva del risc extrem d’incendi
Incendi a un hivernacle en desús a Calella. (Foto: Policia Local)
La major part de Catalunya està pintada de vermell en el mapa de risc d’incendis. Pel moment, la nostra comarca no està inclosa.
El Maresme és de les poques comarques que no està en risc extrem de risc d’incendi, a diferència de la resta de Catalunya. No obstant, des de l’ADF Alt Maresme estaran també amatents per qualsevol situació d’emergència que pugui sorgir. Tot i que la previsió és una davallada de les temperatures, no es preveu un episodi de pluges a curt termini, per això recalquen que no es pot abaixar la guàrdia. En menys d’un mes han hagut d’actuar en una vintena de serveis, la majoria per negligències.
Fins demà, hi haurà una situació de ponent i tramuntana a gran part de Catalunya, amb màximes que poden arribar als 80 km/h en alguns punts del territori. El vent, juntament amb les altes temperatures i la manca de pluges, ha fet activar el nivell 3 del Pla Alfa a alguns punts de Catalunya, fet que obliga a tancar l’accés a diversos massissos i Parcs Naturals.
En aquest sentit, des d’aquesta mitjanit, s’han tancat els accessos del Parc Natural del Cap de Creus i al Paratge Natural d’Interès Nacional de l’Albera i els massissos del Montmell i Montserrat.
El nivell 3 del Pla Alfa fa posar certa atenció a la zona dels dos Vallès, Penedès-Garraf, Baix Llobregat, Anoia i Bages-Moianès. Tot això ha fet passar l’INFOCAT d’activat en fase de prealerta a fase d’alerta.
Els cossos de prevenció i extinció d’incendis demanen la col·laboració i compromís de tothom per evitar situacions de risc en l’entorn forestal.