L’Hospital de Calella recupera les operacions programades
Quirofan de l'Hospital de Calella
S’havien deixat de realitzar les operacions no urgents per alliberar llits per pacients covid. Amb la disminució de les persones que requerien ingrés per coronavirus, s’han pogut recuperar aquestes intervencions.
L’Hospital Sant Jaume torna a fer operacions programades que requereixen ingrés. A causa de la cinquena onada, el 19 de juliol l’Hospital havia decidit ajornar l’activitat quirúrgica no urgent per tal d’alliberar llits per les persones amb COVID-19 que ho requerissin. Un mes després, i davant la disminució del nombre de pacients ingressats per coronavirus, s’han anat recuperant. Durant aquest temps, sí s’havien mantingut les intervencions oncològiques i les operacions urgents o que no requerien ingrés hospitalari.
L’Hospital de Blanes, que també va estar una setmana sense fer operacions programades, va recuperar l’activitat quirúrgica el 9 d’agost. A Blanes es fan les intervencions relatives a Oftalmologia i Traumatologia.
6 pacients amb COVID-19 ingressats a l’Hospital
Lentament, el nombre de pacients amb coronavirus ingressats a l’Hospital ha anat disminuint. Són 6 les persones que queden ingressades. Es produeixen més altes que ingressos, fet que demostra que la situació al centre sanitari millora. En els darrers dies també s’ha de lamentar una defunció.
Als centres de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, ens gestor de l’Hospital i el CAP de Calella, hi ha 9 professionals sanitaris positius o en aïllament.
La vacuna d’Hipra comença a administrar-se en humans
La primera vacuna espanyola en començar a administrar-se en humans és catalana, concretament d’Amer, a la Selva. La farmacèutica Hipra, especialitzada en vacunes veterinàries, ha posat la seva injecció en els participants a l’assaig clínic aquesta setmana.
Es vacunen 30 persones amb l’objectiu d’avaluar la seguretat i immunogenicitat de la vacuna. Al cap de 21 dies, rebran la segona dosi. Els participants tenen en comú que no han estat contagiades per la COVID-19 ni han rebut cap dosi de la vacuna. Se’ls ha dividit en grups per tal de subministrar-los diferents dosis de la vacuna per determinar quina és la dosi òptima.
Hipra ha formulat una vacuna de proteïna recombinant que pretén aconseguir una potent resposta immunitària neutralitzadora del SARS-CoV-2.
El monitoratge dels participants en l’assaig clínic s’allargarà durant 1 any i el porten a terme investigadors dels dos hospitals on s’administra: el Trueta de Girona i el Clínic de Barcelona.