Les mesures es flexibilitzen a l’educació en un moment de màxima incidència a les escoles calellenques

Alumnes de l'escola El Far van rebre una xerrada d'un nutricionista. (Foto: @escolaelfarcalella)

  • Tot i que els centres escolars de Calella tenen més d'un 8% dels alumnes positius, el protocol sanitari a l'educació es relaxa. A partir de dilluns es deixen de fer tests d’antígens als alumnes que han sigut contactes estrets i abans que acabi febrer s’eliminaran les quarantenes.

2022-02-02T20:54:18+01:0002/02/2022|

Escoles, instituts i llars d’infants de Calella han registrat 255 positius per COVID-19 en els últims dies (el que representa més del 8% del total d’alumnes). Des que va començar el segon trimestre, el nombre d’alumnes amb COVID-19 no ha parat de créixer, el que ha provocat que moltes classes es veiessin buides per tenir els estudiants confinats i una sobrecàrrega a les farmàcies per haver de fer desenes de tests d’antígens als contactes estrets. Però a partir de dilluns, els escolars ja no s’hauran de fer proves diagnòstiques quan un company de classe sigui positiu.

Aquesta flexibilització arriba per “la idea clara que la situació està més controlada”, segons ha explicat la secretària de Salut Pública, Carmen Cabezas, malgrat les dades encara són molt altes a la nostra ciutat. En canvi, els tests es mantenen per a l’educació especial i el professorat.

L’eliminació dels tests d’antígens no és l’únic canvi que s’aplicarà en les pròximes setmanes en el protocol sanitari de les escoles. El govern vol eliminar també les quarantenes dels alumnes abans que acabi el mes de febrer, una mesura que facilitarà la conciliació laboral dels pares -molts es veuen obligats a deixar de treballar per quedar-se a cuidar als fills aïllats- però que pot suposar un augment de positius. Hores d’ara hi ha 130 persones confinades a les escoles de Calella, la gran majoria alumnes, però també algun professor o membre d’administració i serveis dels centres.

La Societat Catalana de Pediatria reclama precisament que es retirin totes les restriccions tant a les escoles com a les activitats de lleure perquè poden tenir efectes negatius en els infants, en el seu aprenentatge, la sociabilitat o la salut mental. Consideren que la COVID-19 s’ha de tractar com una infecció més en l’entorn escolar ja que és “majoritàriament lleu en la infància”. També la Junta de Directors de Centres Públics de Catalunya demana que s’acabin les quarantenes i altres mesures i destaca la dificultat d’atendre alhora els alumnes confinats i els que són a l’aula. No tot el sector ho veu de la mateixa manera. Una professora calellenca lamenta que “jo no m’he tret la mascareta en cap moment i he acabat contagiada“, situació en la que s’han trobat molts docents.

Aquesta flexibilització arriba quan els governs català i espanyol han anunciat que volen deixar de comptabilitzar cas per cas i abordar el coronavirus de la mateixa forma que la grip, deixant enrere la fase de pandèmia, tot i que l’Agència Europea del Medicament alerta que encara és massa aviat.

Comparteix el contingut!

Go to Top