El calellenc Josep Juhé guanya el Campionat de Sommeliers de Balears

L'interès de Josep Juhé pel món del vi ve de molt jove

  • Amb només cinc anys de formació, el sommelier calellenc Josep Juhé ha estat escollit el millor de les Illes Balears.

2022-03-20T22:52:21+01:0019/03/2022|

Josep Juhé va néixer i créixer a Calella, però fa uns anys que es va traslladar a Mallorca. I a les illes és on ha obtingut un dels màxims reconeixements en el món del vi: s’ha proclamat campió de Sommeliers de Balears. Ho ha fet després d’enfrontar-se a una prova teòrica de 40 preguntes i un tast a cegues de diferents vins, dels que havia fer una descripció i intentar esbrinar la varietat de raïm, la regió i l’any. L’any anterior havia quedat en segona posició al campionat, una mostra del seu gran coneixement.

La seva formació com a sommelier va començar fa cinc anys, tot i que des de jove li agradava el món de l’hostaleria. “Em vaig començar a interessar veient ‘En clau de vi’, després de mirar els capítols deu vegades em vaig interessar per formar-me de debò”, explica Juhé. De petit ja trepitjava raïm a la vinya del seu tiet, punt de trobada de tota la família.

Amb 19 anys va marxar de Calella i va viatjar per diferents països del món fins a establir-se a Mallorca, on va començar a treballar com a sommelier. Per la seva feina, “provo o oloro tots els vins que serveixo, per no donar un vi que està en mal estat. Hi ha una bactèria del tap de suro que es nota amb l’olor, com a cartró humit”, detalla el sommelier. Ara treballa al restaurant Zaranda, guardonat amb una estrella Michelin, després d’haver passat per diversos restaurants i hotels de la capital balear.

Però la seva tasca també consisteix en portar la part comercial del vi, estar en contacte amb els cellers i aconseguir els millors preus: “tinc 30 excels de preus actualitzats, gestió de cellers, cocteleria i begudes, acords comercials, distribuïdors… hi ha molts de números al darrere que no es veuen”. També ha de saber detectar la relació entre la qualitat del vi i el preu; un client no voldrà pagar un cost elevat per un vi que no tingui una qualitat òptima.

DO Alella, la vinya del Maresme

Calella està adherida a la Denominació d’Origen (DO) Alella, amb segell maresmenc i a pocs quilòmetres d’aquí. El sommelier destaca que “el vi va acompanyat d’un paisatge. Alella té dels millors paisatges de Catalunya. Les vinyes a la muntanya en pendent, rodejades de bosc moltes d’elles i amb vistes al mar… a qualsevol li agradaria tenir una casa allà”. Però considera que “hi ha bons vins i podria ser més forta la denominació d’origen en quan a saber explotar la imatge a l’estranger. Es podria treure molt més partit”.

El xarel·lo, una varietat de raïm blanc i estrella de la DO Penedès, és una de les que més l’atrauen, tot i que reconeix que “el que m’agrada més de les varietats és que tinguin un reconeixement geogràfic, una història”. De Mallorca es queda amb el giró ros.

Comparteix el contingut!

Go to Top