Els gegants, protagonistes de la Festa Major de la Minerva

En Quirze i la Minerva són els gegants que representen Calella. (Foto: @gegantscalella)

  • La celebració dels 20 anys d'en Quirze i la Minerva, els gegants de Calella, li valen ser el centra d'atenció d'aquesta Festa Major. S'han previst activitats diàries on hi participaran, però la novetat és una cercavila nocturna.

2022-09-20T08:29:07+01:0020/09/2022|

Enguany, els gegants de la ciutat, en Quirze i la Minerva, celebren el seu 20è aniversari, pel que seran protagonistes de la Festa Major amb activitats diàries. La novetat és la cercavila nocturna del divendres 23, dia de la Festa Major, que arrencarà a les 21h de la plaça de l’Església i anirà fins a la Fàbrica Llobet. Anirà acompanyada de la street band Bufant Fort.

Tampoc faltarà la tradicional cercavila de diumenge al matí amb gegants d’arreu de Catalunya. Començarà a les 11:30h al carrer Església cantonada amb Cervantes i acabarà a la plaça de l’Ajuntament. Prèviament, els gegants estaran plantats al punt de sortida com una gran exposició de carrer. Les colles convidades a la 39a trobada són els Gegants de les Franqueses del Vallès, Monistrol de Montserrat, Castellnou de Seana, MAnotes de Tro, Parets del Vallès, Lliçà d’Amunt, Santa Eulàlia de Ronçana, Valldoreix i Torà, entre d’altres.

Els músics de la colla de Geganters i dels Maduixots s’uniran en un concert de gralles el dissabte 24 a les 17h a la plaça de l’Església i, posteriorment, serà la Colla de Castellers de l’Alt Maresme i la Selva qui farà la seva cercavila i aixecaran pilars i castells a la plaça de l’Ajuntament.

La cultura popular també estarà representada en el correfoc dels Udols de Foc, que serà el dissabte a les 21:30h i sortirà de la plaça Lluís Gallart fins arribar a la plaça de l’Ajuntament, i en la proclamació dels representants del Pubillatge de Calella 2022, que es farà dissabte a les 19h a la plaça de l’Església.

Com sempre, hi haurà la tradicional missa de Festa Major i la mostra de plats casolans. La Festa Major acabarà amb una Festa Holi el diumenge a les 18h a la plaça Lluís Gallart i els focs artificials a les 21:30h.

Comparteix el contingut!

Go to Top