La Junta Electoral expedienta a Aragonès per presentar les millores de mobilitat al Maresme en campanya
Aragonès, juntament amb la consellera de Territori, va fer un acte a El Masnou el 13 de juliol, en plena campanya per les generals del 23-J, per presentar el projecte de millora de la N-II i la C-32 a partir de la transferència de 384 milions d’euros per part del govern espanyol.
La Junta Electoral Central (JEC) ha obert un expedient sancionador al president de la Generalitat, Pere Aragonès, per presentar els projectes de millora de la N-II i la C-32 al Maresme en plena campanya electoral per les generals del 23-J.
Aragonès va informar del projecte en un acte al Masnou, juntament amb la consellera de Territori, Ester Capella, en el que van informar de la transferència de 384 milions d’euros per part del govern espanyol per fer les inversions en les dues vies principals de la comarca. El PSC va denunciar l’acte i la JEC ha estimat parcialment la denúncia argumentant que s’ha vulnerat la neutralitat per haver fet “al·lusions a les realitzacions o assoliments obtinguts”, és a dir, per vulnerar l’article 50 de la Llei Orgànica del Règim Electoral General (LOREG).
Segons la Junta Electoral, el mateix acte incompleix la llei, ja que està prohibit inaugurar obres o presentar projectes durant la campanya electoral, “sense perjudici que les obres puguin entrar en funcionament”. En aquest sentit, la JEC ha instat a retirar la nota de premsa que la Generalitat va publicar en relació a l’acte i a no repetir les mateixes infraccions en futurs actes institucionals.
En canvi, la JEC no ha obert un expedient a Capella, malgrat el PSC també havia denunciat les declaracions de la consellera de Territori. L’àrbitre electoral apunta que ja va avisar al president en dues ocasions, durant les municipals, perquè “extremés la diligència amb la finalitat d’evitar vulnerar el deure de neutralitat en el curs d’actes institucionals”.
La tarda abans de l’acte a El Masnou -i també en campanya electoral-, la ministra de Territori, Raquel Sánchez, va presentar també les millores a les dues vies del Maresme en un acte a Pineda, al centre Innova. La diferència, però, és que l’esdeveniment de Pineda el va organitzar el PSC, mentre que el d’El Masnou era un acte institucional de la Generalitat.