Sant Pol és la seu d’una prova pilot per aturar la mosca que arrasa camps de maduixes i cireres
Alliberen una vespa per combatre la plaga que amenaça les maduixes del Maresme
Un tècnic de l'IRTA allberant les vespres. (Foto: Agricultura)
El Departament d’Agricultura i l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) han alliberat una vespa per tal de combatre una plaga de mosques que està afectant els fruits vermells, com les famoses maduixes del Maresme, cireres, gerds, mores i nabius. Es tracta d’una prova pilot que s’ha engegat a Sant Pol a mode de control biològic, en un any en què la humitat i la pluja han propiciat la proliferació de la plaga.

Maduixes afectades per la plaga. (Foto: Agricultura)
La mosca, anomenada “Drosophila suzukii” i d’origen asiàtic, perfora els fruits i pon els ous, arrasant els camps de fruits vermells de Catalunya des de fa 15 anys. Les senyals que indiquen que les maduixes estan infectades són un color més granatós i una part tova. Des de l’IRTA consideren que és una de les plagues més devastadores que hi ha actualment a Europa que comporta greus pèrdues econòmiques al sector.
Per aturar-la, han alliberat una vespa, de només un mil·límetre i de nom científic “Ganaspis kimorum”, que es menja les larves de la mosca, impedint que piqui les maduixes i se’n mengi el fruit.

Alliberament de les vespes als camps de maduixes de Sant Pol.(Foto: Agricultura)
Tot i així, els resultats encara trigaran a veure’s. Es preveu que la plaga pugui continuar entre un i tres anys, mentre la vespa s’estableixi de manera progressiva en els conreus.