La unitat compta amb 16 butaques i 2 boxs, s’ubica una planta més amunt i la renovació ha costat 735 mil euros
L’Hospital de Dia Oncohematològic passa de 8 a 18 punts assistencials
Les analítiques de sang es traslladaran a aquest espai enlloc de a la planta baixa del CAP com fins ara
L'Espai renovat de l'Hospital de Dia de Calella (Foto: Corporació de Salut del Maresme i la Selva)
L’Hospital ha inaugurat aquest dimecres la renovació d’una nova unitat, l’Hospital de Dia Oncohematològic, en un acte que ha reunit diferents càrrecs sanitaris de la regió i del govern municipal. Responsables i treballadors han celebrat l’obertura del nou espai, que permetrà atendre més pacients amb diferents patologies i que neix amb la voluntat de millorar l’atenció mèdica i l’experiència tant dels pacients com dels seus acompanyants.
La renovació de l’Hospital de Dia, que s’ha allargat durant sis mesos i ha costat 735 mil euros, inclou un canvi d’ubicació de la unitat, que passa del pis -1 al zero de l’Hospital de Calella (o el que és el mateix, de la primera a la segona planta del CAP). A més, s’amplien els punts d’atenció, que passen de 8 a 18, incloent 16 butaques i 2 boxs, més enllà de dues consultes d’oncologia, un bany assistit, un magatzem de material i un espai de control informàtic.
Aquests canvis no afectaran només als serveis d’oncohematologia, sinó que també s’aprofitarà l’espai per tractaments ambulatoris dirigits a pacients de malaltia pulmonar obstructiva crònica (MPOC) i insuficiència cardíaca o extraccions de sang, entre d’altres. D’aquesta manera, es pretén ampliar l’oferta de serveis, reduir estades i ingressos i organitzar una resposta directa i propera per a totes les persones ateses.
Així ho ha explicat Joana Blázquez, la Directora d’Infermeria de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, que ha comentat que fins al moment, els tractaments oncohematologics s’han anat realitzant en un espai que amb els anys havia quedat molt limitat: “Ara augmentem la capacitat, per atendre més persones, reduir els temps d’espera i oferir una resposta molt més àgil i eficient. Però el canvi més important no és només quantitatiu, sinó qualitatiu. Aquest espai, com veieu, ha estat pensat des de la humanització de l’atenció”.
“Sabem que la manera com cuidem importa tant com el tractament que estem oferint. Humanitzar és escoltar, respectar els temps i les emocions, generar confiança i també cuidar els espais, perquè influeixen directament en el benestar de les persones”, ha valorat, detallant que es podran realitzar tractaments mèdics que fins ara no es podien fer en aquest entorn: “Això ens permet oferir una atenció més integral, més coordinada i més còmoda pels pacients, evitant desplaçaments, ingressos i millorant la continuïtat assistencial”.
De fet, aquesta qualitat assistencial i la bona valoració que els professionals reben per part dels pacients ha centrat part del discurs de les autoritats, ja que Jordi Rubió, Director Clínic de la xarxa ICO de Girona, també ha recordat que l’antic Hospital de Dia era “un espai petit però totalment optimitzat gràcies a la gran feina dels diferents professionals que el gestionaven”. Tot i les limitacions esmentades, durant el 2025, l’Hospital de Dia va administrar un total de 4.533 tractaments a 894 pacients.
Per la seva banda, Sònia Pérez López, directora assistencial de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva ha assenyalat que “tindrem més del doble de punts d’atenció respecte al que podíem oferir actualment, i l’espai està pensat per acollir també els acompanyants dels nostres pacients”. En nom de Ramon Cunillera, gerent de la Corporació de Salut del Maresme i la selva, que no ha pogut assistir, també ha apuntat que “l’Hospital de Dia ens ajudarà a no haver d’ingressar alguns pacients, un fet molt important per utilitzar els llits per pacients més fràgils i amb patologies més agudes”.