La Seguretat Social augmenta la quota dels autònoms en plena pandèmia

  • L’increment va dels 3 als 12 euros segons la base per la qual cotitzen els autònoms. Tindrà caràcter retroactiu, és a dir, caldrà pagar la diferència des del mes de gener de 2020.

2020-11-04T17:23:03+01:0004/11/2020|

La Tresoreria General de la Seguretat Social ha augmentat la quota dels autònoms en plena segona onada de la pandèmia del coronavirus. La base de cotització passa del 30% al 30,3%. Pels autònoms que opten per la base mínima, la gran majoria, aquest augment serà d’uns 3 euros -concretament 2,84 euros-, és a dir, dels 283,3 euros que pagaven fins ara, ara hauran de pagar 286,15 euros. Si l’autònom cotitza per la base màxima, que és de 4.070,10 euros, l’augment serà d’uns 12 euros. S’ha aplicat en la quota del mes d’octubre.

Aquest augment de la quota té caràcter retroactiu: en les pròximes setmanes, la Seguretat Social cobrarà aproximadament uns 30 euros extres en concepte de regularització, és a dir, els 3 euros de l’augment dels mesos de gener fins al setembre. Serà automàtic, el treballador no haurà de fer res.

L’augment de la quota és a causa d’un increment de la contribució al seu dret a cessament d’activitat, pel qual cotitzen obligatòriament des del 2019. Aquest pujarà del 0,7% al 0,8%. També puja l’aportació de les contingències professionals del 0,9% a l’1,1%. De cara al 2021, es preveu que tornin a augmentar en la mateixa proporció.

La quota d’autònoms augmenta 2,84 euros mensuals. A més, tindran una factura pendent d’aquests 25,56 euros corresponents a les mensualitats de gener a setembre.

Aquest augment estava pactat entre el Govern espanyol i les organitzacions més representatives dels autònoms. Estava previst que entrés en vigor l’1 de gener del 2020, però no va ser així per problemes organitzatius de la Seguretat Social. Per això, la tresoreria carregarà els nou mesos que han passat.

La polèmica ve perquè el canvi s’aplica en un moment de dificultats econòmiques per molts autònoms, que han hagut de tancar el seu negoci per motius sanitaris. Propietaris de bars i restaurants, de centres d’estètiques, de gimnasos, etc., van haver d’abaixar la persiana. Ara, sense ingressar res i amb els negocis tancats, se’ls imposa un augment en la seva quota mensual.

El vicepresident del Govern català, Pere Aragonès, considera un “error” la decisió del Govern espanyol, entenent que “més que mai hem d’estar al costat d’autònoms, empreses i treballadors”. Pel contrari, Aragonès ha demanat una moratòria dels impostos “pels sectors que més pateixen”.

Comparteix el contingut!

Go to Top