Policies jubilats de Pineda vigilen els caixers automàtics

  • Policies retirats de Pineda patrullen durant els dies que els jubilats treuen els diners de les pensions de les entitats bancàries. La iniciativa agrada a les autoritats i l’aplaudeixen els particulars.

2021-07-28T11:36:02+01:0028/07/2021|

Un grup de policies pinedencs jubilats ajuda a les persones grans que van a treure la pensió als caixers automàtics o de les entitats bancàries vigilant que ningú vulgui robar-los els diners. La iniciativa ha sortit de l’Associació de Policies Jubilats de Pineda de Mar que, prèviament a anunciar-ho, ho va comunicar a l’Ajuntament de Pineda.

Els policies jubilats volen ajudar a la gent gran a evitar que els atropellin, els maltractin o els hi robin els diners quan els treuen, habitualment els últims dies del mes, dels caixers automàtics o de les entitats bancàries. Ho faran durant 4 hores al dia, les hores que més acostumen a anar als bancs a retirar els diners.

La gent gran és el col·lectiu que utilitza menys la targeta de crèdit. Quan cobren la jubilació, els últims dies del mes, acostumen a treure els diners de l’interior de les entitats bancàries o dels caixers automàtics. Les compres diàries les acostumen a fer en efectiu.

L’anunci de la mesura ja es dissuasiva per si sola per la forma com l’han anunciada. És un advertiment en tota regla als malfactors que cometin aquestes pràctiques delictives. Són antics professionals de la seguretat pinedenca que, de forma altruista i voluntària, decideixen prestar una part del seu temps per col·laborar amb la Policia Local de Pineda i ajudar als seus veïns

El president de l’associació, Salvador López, ha explicat la iniciativa a través de les xarxes socials i aconsella a tots “que no demanin ajuda a persones desconegudes, que ho facin sempre a treballadors de les entitats bancàries i sinó, a nosaltres quan estiguem pel voltant”; se’ls reconeix perquè van vestits amb un polo i una gorra blau marí i amb el logotip de l’Associació de Policies Jubilats de Pineda de Mar.

La iniciativa ha estat àmpliament aplaudida des de les files institucionals de l’Ajuntament de Pineda. “Moltes gràcies per la vostra col·laboració i dedicació del vostre temps a cuidar-nos”, diu la regidora de Seguretat de Pineda, Silvia Biosca. La ciutadania també ha rebut la notícia amb agraïment: “sempre fidels al jurament de sevir i protegir”, “això és vocació per ajudar a qui més ho necessita”. Fins i tot han rebut la felicitació d’algun calellenc que desitjaria que també es realitzés alguna iniciativa semblant a la nostra ciutat.

Pineda de Mar té tradició de tenir Protecció Civil, un cos de seguretat que, coordinat amb la Policia Local, ajuda en els actes i en els moments que els policies locals van desbordats, com la festa major o el festival Arts d’Estiu. No tots els pobles veuen el cos de Protecció Civil com una ajuda a les forces de seguretat municipals, sinó que a vegades s’ha interpretat com un cos que pot substituir-los la feina. No és la voluntat dels voluntaris de Protecció Civil.

De fet, la iniciativa té una certa semblança amb les patrulles veïnals que han sorgit a Mataró aquests últims mesos arran de l’increment que ha percebut la ciutadania de delictes i robatoris. Per això, a la capital de la comarca han activat aquests grups de ciutadans que vigilen, coordinats a través de grups de WhatsApp i Telegram, a determinades zones de la ciutat. A Calella s’havia arribat a plantejar també la formació de patrulles veïnals arran dels incidents relacionats amb robatoris a particulars al carrer i als establiments comercials, però no s’ha arribat a posar en marxa.

Comparteix el contingut!

Go to Top