L’esdeveniment solidari torna al seu format habitual, amb les banyeres d’aliments als set supermercats adherits
Càritas Calella busca els darrers voluntaris pel Gran Recapte
Falten alguns voluntaris per completar els diferents torns
El Gran Recapte torna aquest cap de setmana i ho fa en el seu format habitual, el que més incita a la ciutadania a col·laborar: amb les banyeres d’aliments. Càritas és qui coordina l’esdeveniment, un dels més importants a nivell de solidaritat ciutadana, i busca els darrers voluntaris per completar els torns en què estaran als supermercats.
En total, són 130 les persones que es repartiran als establiments en torns de dues i tres hores, ajudant als clients que vulguin col·laborar entregant aliments i explicant com funcionen les donacions econòmiques. Les persones interessades en fer de voluntàries es poden adreçar a Càritas Calella per apuntar-s’hi.
Enguany són set els supermercats on es podran donar aliments. Per primera vegada, hi haurà l’Aldi i continuen un any més Bonpreu, Spar, Bon Àrea, Consum i Caprabo (que té dos establiments, als carrers Sant Joan i Turisme). A tots ells es pot comprar els productes a l’interior i deixar-los a les banyeres o fer donacions econòmiques.
Els productes més necessaris són les conserves de peix i carn, l’oli i la llet, perquè són els que no arriben al Banc dels Aliments per la via de la recuperació de la indústria alimentària. Demanen que no siguin aliments frescos, ja que es fan malbé molt aviat. Tots els aliments recaptats es queden a la ciutat i és Càritas Calella qui els entrega a les famílies vulnerables a través de l’Economat. Cada setmana hi van entre 165 i 175 famílies que necessiten ajuda alimentària.