Nova onada de punxades de rodes
- Els veïns de la part del darrera de la Plaça Bartomeu Barceló continuen patint actes vandàlics als seus cotxes. Si fins ara eren punxades de rodes, ara també són ratllades als cotxes i claus a les rodes.
“Els veïns estem indefensos i abandonats”. Aquesta és la sensació dels calellencs que viuen a les cases unifamiliars del darrere de la Plaça Bartomeu Barceló, que no poden dormir tranquils per si els malmeten els seus cotxes i al dia següent no poden anar a treballar. Ahir es van trobar tres nous vehicles amb les rodes punxades. I continua augmentant el nombre.
CALELLA COMUNICACIÓ informava que els veïns havien patit punxades fins i tot en dues i tres ocasions en poc temps. Ara també els claven claus i ratllen els cotxes. “Per què ho fan això? Què en treuen?” es pregunten. Gràcies a la càmera de seguretat d’un dels veïns van poder identificar a tres joves que, de matinada, van ratllar el cotxe d’una dona que tenia aparcat just davant de casa. De la resta d’actes vandàlics encara no han pogut trobar l’autor o autors.
Han posat diverses denúncies a la policia, qui els ha recomanat que demanin més il·luminació a l’Ajuntament. Els veïns s’uniran per sol·licitar una reunió amb l’alcaldessa per reclamar solucions. Diuen que des del consistori se’ls va canviar l’enllumenat, però que ara il·lumina menys. Han pensat en posar una càmera per controlar un accés amagat que connecta el carrer Doctor Vivas amb Francesc Saula i Pujal, per on creuen que passa l’autor, tot i que la zona on actua es va estenent.
Els veïns es queixen que, sense el cotxe, no poden anar a treballar i que cada roda punxada és un gran esforç econòmic. Per això, alguns cotxes es passen setmanes immobilitzats fins que els seus propietaris poden fer front a la despesa que suposen aquests actes vandàlics que, diuen, no aporten res a ningú. L’altre opció és encara més cara: alguns veïns han decidit llogar un aparcament per no tenir el cotxe al carrer.