La Generalitat anima a consumir carn de senglar per reduir la sobrepoblació

  • A algunes zones de Catalunya s’ha declarat l’emergència cinegètica per la plaga de senglars, un animal que provoca accidents de trànsit i que es menja les collites dels pagesos. La Generalitat vol contribuir a reduir la població d’aquests animals promocionant el consum de la seva carn.

2023-03-04T18:22:35+01:0004/03/2023|

El govern català vol impulsar el consum de carn de senglar per tal de frenar la sobrepoblació d’aquests animals. L’alta densitat de senglars ha posat en alerta moltes poblacions i fins i tot s’ha declarat l’emergència cinegètica per la plaga d’aquest tipus de porc a una quarantena de municipis de Girona, el que implica que els caçadors poden capturar més animals i s’agilitza la burocràcia per disminuir la població. Segons el govern, una manera d’aprofitar la caça és comercialitzant la carn de l’animal, que és “ecològica i de proximitat, amb tradició, però fins al moment no s’ha fet res perquè el públic la conegui”, segons ha explicat la directora d’Ecosistemes Forestals de la Generalitat, Anna Sanitjas, a El Periódico.

El govern ja havia animat a consumir aquest producte anteriorment per reduir-ne la sobrepoblació, però actualment no és habitual trobar carn de senglar als supermercats. Per això, la Generalitat posa en marxa una inversió d’1,5 milions d’euros per promoure el seu consum i prepara campanyes per donar-li visibilitat a fires alimentàries i xarxes socials.

Tot i així, la comercialització s’ha de fer a través d’empreses que compleixin amb els protocols sanitaris, ja que alguns senglars pateixen malalties que, si es consumeixen directament després de caçar-los, poden ocasionar malalties als humans, com la triquinosi.

Els senglars, un problema important

Els senglars són un problema que preocupa als pagesos perquè es mengen i destrossen les collites, provoquen gravíssims accidents de trànsit com el que va acabar amb la vida d’un home de 34 anys a la sortida de l’autopista de Calella i poden fer malbé el mobiliari urbà. A Barcelona, per exemple, han instal·lat contenidors antisenglars per evitar que els tombin per buscar menjar.

Arran de l’emergència cinegètica declarada a alguns municipis de Girona, el Departament d’Acció Climàtica demana als caçadors que capturin almenys 6.700 exemplars fins a finals de maig. Si no ho aconsegueixen, serà la Generalitat la que actuarà amb els agents rurals i els equips de la Conselleria.

A la nostra zona és la Junta de la Societat de caçadors Calella – Sant Cebrià la que s’ocupa de mantenir a ratlla la població de senglars fent batudes periòdiques per intentar controlar la quantitat d’animals. Tot i així, no és una tasca senzilla, ja que la població ha anat en augment perquè que no tenen depredadors naturals -ho era el llop, però pràcticament no en queden a Catalunya- i per la manca de gestió forestal dels boscos, tal com expliquen des de la Societat de caçadors. A més, el creuament d’espècies també afecta.

Comparteix el contingut!

Go to Top