Uns 3.800 alumnes calellencs tornen les aules en un curs amb una línia menys i sense mòbils

  • Aquest dilluns comencen les classes per infantil, primària i secundària i dijous per batxillerat i cicles formatius

L'escola La Minerva s'ha posat aquest dilluns a ple rendiment. (Foto: CalellaCOM)

2024-09-09T09:01:46+01:0009/09/2024|

Avui comencen les classes per l’alumnat de tota l’etapa educativa obligatòria, des d’infantil i primària fins secundària. Són aproximadament uns 2.500 els estudiants calellencs que tornen a les aules avui, i s’hi afegiran uns 1.300 més el dijous, moment en què tornaran a la rutina els alumnes de batxillerat i cicles formatius.

Aquest curs ve marcat a Calella per la pèrdua d’una línia d’infantil a l’escola La Minerva, un fet molt polèmic i criticat per la comunitat educativa del centre públic calellenc i que ha encès el debat a Calella sobre la necessitat d’aplicar mesures per reduir la segregació escolar. Són 328 els nens i nenes que enceten aquest nou curs a l’escola, des d’I3 fins a sisè.

A l’escola El Far, també d’infantil i primària, aquest dilluns tornen a les aules 426 alumnes. A l’Institut Bisbe Sivilla, comencen avui 410 estudiants de secundària i dijous s’hi sumen 330 més de batxillerat i cicles formatius. A l’Escola Pia són un total de 1006 alumnes des d’I3 fins a 2n de Batxillerat i a l’escola Freta uns 1.250 en totes les etapes educatives.

A nivell general, el curs 2024-2025 també destaca per l’entrada en vigor les restriccions per a l’ús dels telèfons mòbils. A infantil i primària està totalment prohibit tant a dins de les aules com en horari no lectiu, com pot ser l’hora del pati o al menjador. A l’ESO, l’alumne que porti un mòbil l’haurà d’apagar i guardar-lo, excepte si el professorat indica el contrari; i només en l’etapa postobligatòria, com batxillerat, cicles formatius i graus universitats, es pot fer servir el telèfon en hores lectives sempre que es tracti una activitat d’aprenentatge on el docent permeti el seu ús.

Arreu de Catalunya, són més d’1,6 milions els alumnes que es posen en marxa aquesta setmana tornant a la rutina, amb més de 82 mil docents.

Les dates clau d’aquest curs

Després d’aquest inici de curs, venen dos festius molt seguits: la Diada, aquest mateix dimecres, i la Festa Major de la Minerva, el dilluns 23 de setembre. Després d’algunes festivitats més com Tots Sants o el pont de desembre, el primer trimestre acabarà el 21 de desembre donant inici a les vacances de Nadal, que s’allargaran fins el 7 de gener.

Les vacances de Setmana Santa seran del 12 al 21 d’abril de 2025 i les classes acabaran el divendres 20 de juny.

Comparteix el contingut!

Go to Top