“Els patidors del bus”: el grup de WhatsApp dels usuaris de la línia a Barcelona per compartir informació

  • Un canal creat el 2016 per reivindicar millores a la línia 618 ha augmentat exponencialment amb la crisi ferroviària, convertint-se en una eina per informar de retards i capacitat dels autocars

Cues a l'estació de bus de la línia 618 de Calella.

2026-01-30T12:53:26+01:0030/01/2026|

El grup de WhatsApp “Els patidors del bus” de la línia 618 s’ha convertit en una eina clau d’informació pels usuaris que viatgen entre l’Alt Maresme i Barcelona, amb parades a Pineda de Mar, Calella i Sant Pol de Mar.

Segons explica el seu administrador, Toni Valdivia, veí de Sant Pol de Mar i portaveu del col·lectiu d’usuaris de la línia 618, el grup serveix per compartir informació en temps real sobre l’estat del servei: retards, reforços, capacitat dels autocars o quanta gent hi ha a cada parada. “La gent va informada de les incidències i pot decidir si li convé agafar el bus o anar directament al tren”, assenyala.

Valdivia remarca que, tot i les millores, “mai un autocar pot substituir la capacitat d’un tren”, però defensa que l’augment de freqüències o posar dos vehicles alhora ajuda a absorbir la demanda. El grup, que va començar com un espai reivindicatiu per reclamar millores, s’ha consolidat com una eina pràctica per a tots els usuaris de la línia.

En les darreres dues setmanes, el nombre de membres ha crescut prop d’un 33%, fins a arribar als 170 participants. Un increment que Valdivia atribueix a la pèrdua de confiança en el servei ferroviari i a l’efecte crida d’un autobús que, sobretot a les primeres parades de Pineda, ja surt sovint ple, deixant sense plaça usuaris dels altres dos municipis. “Ara perquè hi ha reforços, però quan no hi hagi reforços la gent de Calella i de Sant Pol que s’oblidi d’agafar la 618, al final aquesta línia serà un servei exclusiu de Pineda de Mar” assegura.

Una altra de les participants del grup de WhatsApp d’aquesta mateixa línia és la calellenca Sheila Font, que explica que el canal existeix des del 2016, tot i que durant anys va ser “un grup molt reduït” format per usuaris habituals del servei. “Tots es coneixien, fins i tot amb els xofers, i hi havia un tracte molt proper. Ara ja no és així, ho coneix tothom”-referint-se al servei de la línia de bus 618-.

La Sheila s’hi va incorporar aquesta mateixa setmana, després de viure una situació de col·lapse a l’estació del Nord, a Barcelona. “Vam estar una hora esperant i es va fer una cua de més de 40 persones que va omplir completament l’autobús cap a Sant Pol de Mar, Calella i Pineda de Mar”, explica. Va ser a la mateixa parada quan una altra usuària li va parlar del grup, on es comparteix informació en temps real sobre l’estat del servei.

Segons destaca, el principal valor del grup és complementar la informació oficial. “Sagalés no acaba de donar informació clara; no saben dir-te com va el bus ni si va ple”, afirma. En canvi, al grup els usuaris comparteixen fotos de les parades, expliquen com va de ple l’autocar i informen dels horaris especials activats aquests dies. “La informació en temps real et tranquil·litza”, conclou la Sheila, que assegura que el grup s’ha convertit en una eina imprescindible en una setmana “molt dura” per als usuaris de l’Alt Maresme, amb llargues cues, matins avançats i arribades tardanes a casa.

Comparteix el contingut!

Go to Top