Els centres educatius públics de Calella se sumen al manifest que es mantindrà fins que Educació no implementi millores
La Minerva, El Far i el Bisbe Sivilla decideixen deixar de fer colònies com a mesura de protesta
Ja són gairebé 350 les escoles i instituts que s'han adherit al moviment per deixar de fer colònies i excursions
Professorat d’El Far aquest dimecres en una de les protestes per reclamar millores a l’escola pública.
Els tres centres educatius públics La Minerva, El Far i el Bisbe de Sivilla de Calella s’han sumat aquesta setmana a la iniciativa impulsada per docents de l’Alt Maresme que planteja deixar de fer colònies i sortides escolars el curs vinent. Amb aquesta adhesió, els centres públics de primària i secundària de la ciutat se sumen a un moviment que ja agrupa prop de tres-cents cinquanta centres educatius.
L’objectiu: fer pressió al departament
La mesura té com a objectiu pressionar el Departament d’Educació per reclamar millores en les condicions de l’escola pública. Segons el professorat, les colònies i sortides es duen a terme de manera voluntària i impliquen hores extres no remunerades, a més d’una elevada responsabilitat: vigilància constant de l’alumnat, nits sense descans i gestió de medicació, entre d’altres. La iniciativa, que és liderada per l’Assemblea de Docents del Maresme i la Selva, ha anat sumant adhesions en les darreres setmanes fins a superar els 340 centres públics de tot Catalunya.
Vaga de docents al Maresme i talls de bon matí
Aquesta adhesió, arriba en un context de mobilitzacions de l’escola pública arreu del país. Entre les principals demandes del col·lectiu docent hi ha la reducció de ràtios, la disminució de la càrrega burocràtica, un increment salarial i més recursos per garantir una educació de qualitat.

Als carrers de Calella, els docents han penjat cartells reivindicatius per denunciar la situació.
Avui hi ha convocada una vaga de docents i personal administratiu al Maresme, Girona, el Vallès Oriental i el Vallès Occidental en defensa de l’educació pública amb un acte previst a les 12.30 h davant del Departament d’Educació a Girona. Tanmateix, a primera hora del matí, treballadors del sector han dut a terme diferents talls per visibilitzar les seves reivindicacions, a la C-58 entre Sant Quirze del Vallès i Sabadell, i a la C-60 i C-32 a Mataró.