La CUP proposa crear una targeta moneder per les famílies en situació de vulnerabilitat

2020-06-08T13:52:40+01:0008/06/2020|

  • Alhora, plantegen fomentar el comerç local fent que la targeta es pugui utilitzar a les botigues pròpies de la ciutat.

La CUP demana la creació d’una targeta moneder social, un nou instrument econòmic per comprar productes de primera necessitat destinat a famílies vulnerables econòmicament. La idea és recarregar-la amb l’import que determinin des de Serveis Socials perquè les famílies la puguin utilitzar als comerços de la ciutat. Aquesta targeta vol “dignificar” l’ajuda a les famílies i persones que ho necessiten i “potenciar l’apoderament i l’autonomia per sobre de l’estigmatització de la caritat”, segons exposa la moció que presentaran al pròxim ple.

Amb aquesta targeta, la CUP també vol fomentar el comerç local fent que es pugui utilitzar a les botigues de la ciutat. Per això, proposen elaborar un conveni amb el comerç de proximitat. També plantegen establir acords amb el petit comerç perquè apliquin descomptes en productes bàsics, com són els aliments.

Alguns municipis, com Barcelona, Sant Cugat, Montmeló o Palma, ja estan utilitzant aquest tipus de targetes. Degut a la crisi econòmica derivada de la COVID-19, que ha deixat a milers de famílies sense ingressos i amb la necessitat de demanar ajudes, s’ha potenciat el seu ús.

Des de la CUP apunten que amb aquesta iniciativa pretenen també facilitar la gestió de les ajudes i evitar el col·lapse de Serveis Socials. Durant la pandèmia ha augmentat exponencialment la quantitat de persones que han hagut de ser ateses per Serveis Socials. També s’han multiplicat el nombre de persones que necessiten l’ajuda de Càritas. L’economat, enlloc de amb targeta moneder, funciona amb un sistema de punts que s’assimila als diners.

Comparteix el contingut!

Go to Top