Candini recrimina a l’Estat que multi l’Ajuntament pels sacs de sorra
L’Ajuntament es va saltar els tràmits a l’hora de posar els sacs de sorra a la platja a mode de protecció de les guinguetes. L’Estat ha multat el consistori per no demanar permís previ.
L’alcaldessa de Calella ha enviat una carta a la Ministra per la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, de qui depèn la Demarcació de Costes de Catalunya, per la multa que l’Ajuntament de Calella ha rebut per haver posat els sacs de sorra davant les guinguetes de la platja.
Segons explica el mateix Ajuntament en un comunicat, a la carta que ha enviat l’alcaldessa a la ministra li recrimina que es multi el consistori calellenc per protegir les guinguetes “amb un recurs ecològic”. La barrera de protecció de les guinguetes la composaven una vintena de sacs plens de sorra de la mateixa platja situats en fila en paral·lel al trencar de l’onada.
La sanció imposada ha estat per l’ocupació i alteració de l’espai marítim davant les guinguetes. L’Estat ha imposat una multa de 920 euros que es correspon a la infracció d’un dia, que va ser el dia que l’inspector va fer fotos i va aixecar acta. Quan l’inspector va veure els sacs, ja feia tres mesos que hi eren.
Segons explica l’Ajuntament, la Generalitat va autoritzar aquesta actuació, per tant el consistori va haver de demanar permís a la Generalitat. El que no s’explica al comunicat és que va demanar el permís a posteriori, un cop ja havia passat l’inspector. La Demarcació de Costes té potestat per sancionar, però les tramitacions dels permisos es fan des del Departament de Territori i Sostenibilitat sempre d’acord amb la normativa estatal.
Els sacs, que l’Ajuntament va instal·lar a principis de novembre, servien per evitar que les llevantades poguessin malmetre les guinguetes com va passar amb el temporal Glòria al gener de l’any passat. Els sacs omplerts amb sorra de la platja han estat 4 mesos protegint les guinguetes de la força del mar i s’han retirat a principis del mes de març.