10 motius per votar a ERC
Esquerra Republicana de Catalunya a Calella presenta un programa electoral amb 277 propostes. Conèixer en detall els diversos programes polítics pot ser complicat, per això et desgranem els 10 ítems principals amb els quals es presenten els republicans.
- Una de les grans inversions que planteja ERC és la de construir una pista poliesportiva coberta a La Muntanyeta. Preveuen que no tingui parets laterals i que se situï a la zona de l’entrada. També volen crear un Centre de Recursos Esportius de Calella i desenvolupar les accions del pla d’equipaments esportius, com solucionar les goteres de la coberta del pavelló del Parc Dalmau.
- Per augmentar l’oferta d’habitatge, els republicans volen promoure la reconversió d’antics hostals i locals comercials en desús en habitatges -se n’ha fet una prova pilot al carrer Jovara, sense que s’hagi fet cap valoració-. També volen impulsar un programa de beques per l’emancipació dels joves i habitatges cooperatius per persones grans, amb espais compartits com a alternativa a les residències i per evitar els casos de solitud no desitjada.
- ERC preveu incorporar la intel·ligència artificial per millorar la gestió dels serveis públics, com la recollida d’escombraries, la mobilitat o la il·luminació per optimitzar recursos i reduir costos. També creuen que serà útil per millorar l’experiència dels visitants fent servir els sistemes d’anàlisis de dades.
- Si governa ERC, l’Ajuntament tindrà noves regidories: una estarà dedicada a la Política Lingüística, una altra a la Societat Digital i la darrera als Drets i Benestar animal -també crearan una nova figura d’un agent especialitzat en la protecció control i tinença d’animals dins la Policia Local-.
- Una altra proposta és la de crear una Taula de desenvolupament econòmic local amb diferents tasques: gestionar els plans locals d’ocupació, amb una oficina de captació de subvencions, una borsa de locals comercials buits i on es connecti el món educatiu i laboral, entre d’altres.
- Els republicans volen impulsar el projecte “Calella, ciutat cuidadora”, oferint formació a les persones que es dediquen a les cures, acompanyament en els processos de dol i pèrdua i amb un laboratori d’idees i intercanvi d’experiències i recursos en l’àmbit de la salut.
- ERC afirma que convertirà el parc infantil dels Codina en un espai de lleure per totes les edats. Es tracta d’una de les demandes del barri, especialment de la gent gran, que reclama un espai amb bancs, pistes de petanca i pipican.
- ERC incorporarà la perspectiva de gènere a l’urbanisme de la ciutat. Això implica adaptar els espais públics a totes les persones, amb carrers i places més il·luminades i eliminant les barreres arquitectòniques -una queixa recurrent de les persones amb mobilitat reduïda-.
- Crear consells veïnals és una altra de les propostes dels republicans, amb els que preveuen fomentar la participació ciutadana a les diferents zones de la ciutat, amb portaveus que facin de nexe amb els regidors. El màxim òrgan de participació que preveu ERC és el Consell de Ciutat, on volen posar en comú els pressupostos municipals, i realitzar consultes ciutadanes, com la de la platja per gossos d’aquesta legislatura.
- Els republicans volen tornar a dotar d’ús l’antiga biblioteca, situada a la N-II, a l’interior de l’escola bressol. Porta molts anys tancada, però ERC hi vol ubicar un centre d’interpretació de l’obra de Jeroni Martorell, l’arquitecte que va dissenyar el mercat municipal o el Parc Dalmau, entre d’altres.
Bonus: ERC també recupera propostes que van presentar l’any 2019, com el projecte estrella de l’obertura de la ciutat al mar a través de l’Hotel Corona, enderrocant-lo i construint un punt d’accés al passeig i a la platja mitjançant una rampa. També mantenen la creació d’una Agència de Promoció Turística de Calella com un espai de trobada i presa de decisions entre els agents turístics, o la creació d’un menjador social i un espai d’higiene i de sostre per les persones sense llar.
La seva proposta pel futur del mercat municipal va ser una de les primeres que van promocionar, ja que s’ha convertit en un dels punts principals per moltes de les candidatures calellenques. Els republicans volen mantenir algunes parades de producte de km 0 amb una exposició sobre els gegants de Calella i la construcció d’un centre cívic en una primera planta, a més de deixar una gran sala a la zona que actualment ocupa l’Espai Mercat per consultar a la ciutadania.
El nom complet amb el qual et trobaràs la candidatura a les paperetes el 28 de maig és Esquerra Republicana de Catalunya – Acord Municipal. Aquests són els seus integrants:
- Xavier Ponsdomènech i Basart
- Míriam Sellés i Llauger
- Joan Ferrer i Rocosa
- Roser Casanovas i Vives
- Jordi Sitjà i Vilarrodona
- Neus Pociello i Cayuela
- Ester Juanola i Vivancos
- Jordi Rojas i Poch
- Meritxell Pujadas i Torres
- Jordi Tarinas i Marquès
- Maimouna Sabaly i Balde
- Pau Pujol i Sans
- Belén de Lózar i Arroyo
- Cèsar Delgado i Artacho
- Ester Tubert i Turà
- Sílvia Pérez i Corrales
- Carles Ferrer i Costa
Suplents
- Josep Basart i Pinatel·li
- Cristina Gómez i Gili
- Miquel Pérez i Suàrez
- Pilar Rocafort i Vidal
- Òscar Ojer i Mollfulleda
- Maria Carme Campà i Cano
- Joan Guix i Oliver
- Ana María Gallo i Barre
- Francesc Subirana i García
- Dolors Rovira i Rebollo