La cavalcada dels Reis d’Orient canvia de recorregut

  • Enguany sortirà del Campament Reial, davant de l’Oficina de Turisme, i passarà per la N-II

  • La cavalcada serà silenciosa al seu pas per la plaça Catalunya per incloure les persones amb autisme i els caramels seran sense gluten

2024-01-04T22:28:44+01:0026/12/2023|

La cavalcada dels Reis d’Orient tindrà nou recorregut aquest Nadal. Fa anys i panys que el punt de sortida era la Riera Capaspre, amb Ses Majestats arribant en barca, però el proper 5 de gener la cavalcada sortirà a les 18h del nou Campament Reial que es farà al Parc Dalmau. Les carrosses estaran col·locades davant de l’Oficina de Turisme, a la N-II, i passarà per la carretera fins arribar al carrer Cervantes.

Des de Cervantes baixarà fins el carrer Església i transcorrerà pel carrer comercial de la ciutat en direcció a la plaça de l’Església, on els Reis faran l’adoració a l’església -normalment s’aturaven a la parròquia de Sant Quirze i Santa Julita, ben a prop del carrer Jovara per on passava la cavalcada-. A més, des de l’església fins la plaça de l’Ajuntament, Ses Majestats faran el recorregut a peu. Saludaran des del balcó de l’Ajuntament, on l’alcalde els entregarà les claus de les cases calellenques perquè puguin entrar durant la nit a deixar els regals, i després els nens i nenes podran saludar-los i fer-se fotografies amb els Reis.

Una altra de les novetats de la cavalcada és que serà silenciosa quan passi per la plaça Catalunya. Una iniciativa pensada en què les persones amb gran sensibilitat als sons forts, com les persones autistes, puguin també veure les carrosses i els Reis. Un altre element inclusiu són els caramels, que des de fa anys són sense gluten perquè siguin aptes pels nens i nenes celíacs, com a part de la campanya “Cap infant celíac sense caramels”.

Malgrat si que es coneix el recorregut, no s’ha anunciat si les carrosses també tindran alguna novetat. Durant el recorregut de la cavalcada, no es permetrà que els infants pugin a les carrosses per motius de seguretat.

On es poden donar les cartes

Des d’aquest dimecres, 27 de desembre, fins el 5 de gener, es col·locarà una Bústia Reial al Mercat Municipal on els menuts podran deixar les cartes. També li poden donar personalment als patges al Campament Reial, que es podrà visitar els dies 2, 3 i 4 de gener de 17h a 21h. Tradicionalment, el dia de Sant Esteve també venien els Reis a l’Escola Pia per recollir les cartes dels infants, però enguany s’ha eliminat aquesta activitat.

El Campament Reial tindrà un túnel de llum, una fira d’artesania amb tallers, un espai de joc, una carbonera, la zona on es poden deixar les cartes i xumets i on es podrà veure a l’Estela i els patges reials. És obert i gratuït i també s’hi pot accedir gratuïtament amb Carrilet i pujar fins l’espai on estan els patges amb un vehicle adaptat per les persones amb mobilitat reduïda.

Comparteix el contingut!

Go to Top