Les guinguetes es tornen a protegir dels temporals amb sacs de sorra

Les quatre guinguetes tenen sacs protectors davant els temporals

2021-11-11T14:06:18+01:0011/11/2021|

Les guinguetes tornen a tenir un escut protector format per sacs de sorra. S’ha seguit la mateixa mesura de l’any passat per evitar que els temporals s’acarnissin amb aquests establiments costaners, que ja han patit el pas de borrasques que les ha omplert de sorra i aigua, fent malbé el mobiliari, el vidre i les característiques veles.

A la majoria de les guinguetes, però, s’han col·locat d’una manera diferent: mentre l’any passat els sacs formaven un semicercle pràcticament abraçant la infraestructura, enguany estan disposats formant una línia recta, preparats per aclaparar el temporal de gregal, quan les onades venen del nord-est, un dels que més afecta la nostra zona.. El Nui Beach és l’única en la que continuen en forma de lletra “u”, en ser la més propera al mar i per tant, estar més a expenses de les onades i també del temporal de llevant, en el que les onades venen pràcticament de l’est.

S’ha reduït el nombre de sacs a la meitat en comparació a l’any passat i estan plens de sorra de la mateixa platja.

Aquesta mesura protectora va comportar a l’Ajuntament l’obertura d’un expedient sancionador per part de la Demarcació de Costes de l’Estat per no demanar el permís pertinent l’any passat. Amb aquest precedent, el consistori no haurà volgut caure amb la mateixa pedra i presumiblement Costes li haurà donat l’autorització.

L’emergència climàtica que avança imparable posa en alerta aquest tipus de construccions. Els experts alerten de temporals cada vegada més forts. Col·locar sacs de sorra és una mesura econòmica, tot i que altera el paisatge litoral, protegit per la llei de Costes. Tot i que ara serveix com a pedaç, és molt probable que sigui insuficient d’aquí a uns anys degut a l’augment del nivell del mar i la duresa dels temporals de llevant i gregal.

Comparteix el contingut!

Go to Top