Volen que el futur carril bici passi per la façana marítima
ERC Calella demana que el nou ramal de l’autopista també connecti amb el sentit nord
La sortida del Rierany dels Frares continuarà sent l'única que permetrà anar als dos sentits
L’estudi de mobilitat encarregat per la Generalitat de Catalunya projecta un nou ramal d’accés a l’autopista, l’anomenat Calella Sud, que se situarà a la part superior de la Riera Capaspre. Aquest accés, però, només contempla la connexió amb el sentit sud, és a dir, servirà per anar i venir des de Barcelona. Qui vulgui dirigir-se o tornar des de Girona hauria de continuar utilitzant l’accés del Rierany dels Frares. Això no agrada a Esquerra Republicana de Calella, que considera que cal crear accessos cap als dos sentits.
El motiu principal que exposen els republicans és el trànsit de vehicles d’emergències que s’incrementaria amb l’ampliació de l’Hospital. Entenen que la nova sortida permetria un “accés més ràpid al centre hospitalari sense passar pel carrer Sant Jaume”.
ERC també al·lega que aquesta nova sortida, amb accessos a les dues direccions, permetria “alliberar el trànsit intern” d’una carretera N-II habitualment col·lapsada. Segons Esquerra, la “C-32 actuaria com una ronda”.
El ramal Calella Sud també “permetria disminuir el trànsit pel carrer Sant Jaume d’autocars i vehicles que s’allotgen a Calella”, raonen els republicans.
El govern municipal ha treballat la proposta del nou ramal d’accés a l’autopista durant quatre anys, negociant amb el Departament de Territori. Malgrat això, els propietaris dels terrenys per on passarà aquest nou accés no en tenien coneixement i se n’han assabentat per la premsa.
La via ciclista, a la N-II o a la façana marítima?
L’estudi de la Generalitat també contempla fer un carril bici continu al corredor de la N-II entre Mataró i Blanes, però especifica que caldrà buscar una nova ubicació si les característiques de la via no ho permeten. ERC constata que al carrer Sant Jaume no és possible per l’amplada de la carretera, per això demanen que “sigui seguint la façana marítima, tot aprofitant els valors paisatgístics i també els seus atractius turístics”.
ERC recorda que van presentar una moció en referència a la bicicleta que va ser aprovada pel ple de l’Ajuntament. En el text demanava la creació d’un sistema de bicicletes elèctriques compartides entre els municipis de l’Alt Maresme, una zona força plana en la que es faria prou senzill anar en bicicleta. Alhora, sol·licitaven una xarxa de vies ciclables per on poguessin circular amb seguretat, uns carrils pels quals també podrien circular els patinets elèctrics que han anat en augment en els darrers temps.